У меня тоже стрекочет фазовращатель с правой стороны в этом же интервале оборотов уже на протяжении 60 тыс км.- никаких пагубных последствий не испытываю так как
21574 4.6L 3V/ 5.4L 3V ENGINE TICK/RATTLE FROM VCT 800-1200 RPM - DO NOT ATTEMPT SERVICE
2009-2010 F-150 WITH 4.6L 3V, 2005-2010 F150 WITH 5.4L 3V,2005-2010 MUSTANG WITH 4,6L 3V, 2005-2010 F250, F350 WITH 5.4L3V, 2006-2010 EXPLORER/MOUNTAINEER WITH 4.6L 3V ENGINE, 2007-2010 SPORT TRAC WITH 4.6L 3V ENGINE, AND 2005-2011 EXPEDITIONS AND NAVIGATORS WITH 5.4L 3V ENGINES. SOME CUSTOMERS MAY BE CONCERNED WITH TICK/RATTLE NOISES FROM THE VARIABLE CAM TIMING (VCT) ON LIGHT TIP-IN ACCEL BETWEEN 800-1200 RPM. THIS CONDITION MAY BE MOST NOTICEABLE OPERATING VEHICLE IN CONFINED AREAS SUCH AS A DRIVE-THRU. THE NOISE IS ELIMINATED WHEN VCT SOLENOIDS ARE UNPLUGGED. THIS CONDITION SHOULD BE CONSIDERED A NORMAL CHARACTERISTIC OF THE ENGINE. DO NOT ATTEMPT ENGINE REPAIRS TO CHANGE THIS NORMAL CONDITION. THIS CONDITION DOES NOT AFFECT PERFORMANCE OR DURABILITY OF THE ENGINE.
Спасибо за подробный ответ. У меня тож звучёк этот есть, как раз от 900 - 1100 где то. Я бы его сравнил с побрякиванием открутившейся крышки, что ли. Теперь буду спокоен, а то тож мандражировал
Хорошо есть люди которые подскажут. Спасибо! Спасибо! И ещё раз спасибо!!!