Стрекочет двигатель, замена ГРМ, цена вопроса

wer88

Активный участник
438
42
Ford Expedition 2004
Оренбург
#41
Для этого мотора давление на ХХ не так важно, главное чтобы оно было. 25 psi. на горячую на ХХ вполне достаточно. Важнее давление на горячую при 2000 об/мин. Оно должно быть не менее 70 psi.
Спасибо, это тоже учту!

У меня аномалии на оборотах около 950 об/м, а какое должно быть давление на этих оборотах нигде не могу найти.
 

wer88

Активный участник
438
42
Ford Expedition 2004
Оренбург
#42
В общем замерял давление масла сегодня:

хх: 3 bar , 43.4 psi
950 об/м: 3.5 bar , 50.8 psi
2000 об/м: 4.8 bar , 69.6 psi

Масло ликви-моли 0w20, прогретое до рабочей температуры.
 

leodim1972

Активный участник
Клубная карта
462
30
Ford Expedition 2005
Зеленоград
#45
А если не програмировать ' чем черевато? На старших.собратьях все проще ни чего не доворачивается' может от них программа?

Добавлено через 6 минут
А если не програмировать ' чем черевато? На старших.собратьях все проще ни чего не доворачивается' может от них программа?
 

Xzibit

Участник
143
10
Moscow
#47
Да я бы особо не заморачивался и не мешал машине работать, если бы имел такие же симптомы
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=sRTof9xKZT8#t=100

Пока просто стараюсь избегать эти обороты и не думать о плохом)
У меня также стрекочет на 4,6 3v, примерно при 1100-1200 об/мин. Стрекочет последние 30 тыс. км. Масло 5W20, при 5W30- чуть меньше. Я так понял, что такой треск допускается производителем.

TSB 06-19-8
10/02/06
TICKING AND / OR KNOCKING NOISE / STARTUP RATTLE FROM ENGINE - 4.6L / 5.4L 3V
FORD:
2005 Mustang
2004-2005 F-150
2005 Expedition, F-250, F-350 LINCOLN:
2005 Navigator
This article supersedes TSB 06-4-7 to update the Service Procedure.
ISSUE
Some vehicles equipped with a 4.6L 3-valve or 5.4L 3-valve engine may exhibit a ticking and I or knocking noise after reaching normal operating temperature, or a rattle upon starting. The noise may be described as ticks, taps, knocks, or thumps. In some cases the noise may be a normal characteristic of these engines. In other cases the noise may require further investigation. Sorting out and defining the noise as reported by the customer is important to successfully diagnose and I or repair the condition. ACTION
Before starting diagnosis, it is critical to determine the specific engine noise the customer is concerned with. The customer should be interviewed to get their detailed perception and description of the noise, and to determine if the noise occurs at idle or above idle speed, and if the engine is cold, hot, or both. Attempt to duplicate the noise, and determine the source of the symptom. Refer to the following Service Procedure to help determine the source of the noise and if a repair is needed.
SERVICE PROCEDURE
NOTE READ THIS SECTION IN ITS ENTIRETY BEFORE BEGINNING. NOTE THE 4.6L 3V AND 5.4L 3V ENGINES ARE INSTALLED IN SEVERAL VEHICLE PLATFORMS, WHICH MAY INFLUENCE THE INTENSITY OF NOISE DUE TO VEHICLE DIFFERENCES IN SOUND TRANSMISSION PATHS, HOOD AND BODY INSULATION PACKAGES, AND ROOT CAUSE OF THE COMPONENT(S) CAUSING THE NOISE.
PRE-CHECKS
1. Make sure you have a detailed description of the noise the customer is concerned with, including whether the noise is occurring at idle or above idle speed (does it disappear above 1200 RPM), and if the engine is cold, hot, or both when the noise is occurring. These engines generate a lot of "normal" noises, so it is critical to confirm the noise the customer is concerned with. Determine what environment the customer is in when the noise is most noticeable to them (inside passenger compartment, next to building with / without the driver and / or passenger window open, or beside the wheel well). Validate by using your own perception.
2. Compare the noise generated with a new vehicle, if available, with an ENGINE build date of 3/30/2005 or later on Mustang and 4/18/2005 or later on F-150 to F-350, Expedition and Navigator vehicles.
3. Diagnose noise when engine is at normal operating temperature (Oil at 160°F (71°C) or above). Verify oil temperature by using a diagnostic scan tool and monitoring the engine oil temperature (EOT) PID. Startup rattle may only occur with cold oil.
4. Check the type of oil filter installed on the vehicle. A dirty or clogged filter may cause a pressure drop. Look for aftermarket brands not recognized in the market or a production filter that has gone beyond the standard Ford recommended change interval.
5. Check for signs of oil brand used and viscosity (interview customer if needed). Motorcraft® SAE 5W-20 Premium Synthetic Blend Motor Oil or equivalent is recommended.
Once the above pre-checks are complete, check for sound level from the following components, in the order listed. Compare the sound from these components to the noise the customer is concerned with, to determine the source of the noise.
INJECTION / FUEL SYSTEM
Injector noise (ticking) is considered normal. Noise increases with RPM hot or cold and is recognized at the top of the engine.
VALVE TRAIN
Lash adjusters can make a ticking / tapping noise noticeable at any engine RPM / temperature and is audible through the wheel well or an open hood. However, with the hood down, lash adjuster noise can be heard as a light tapping noise through the wheel well and is considered normal.
Tracing this noise must be isolated to a cylinder bank. If one bank is louder than the other bank, focus the diagnostic to the loud bank. If both banks seem loud with the hood down, compare wheel well sound level to another comparable vehicle.
Use a stethoscope on the top of the cam cover bolt heads to confirm which bank is affected. Move the probe from front to rear if necessary.
If isolated, only replace the intake and exhaust lifters on the affected cylinder bank.
VARIABLE CAM TIMING
The 4.6L 3V and 5.4L 3V variable cam timing (VCT) feature may emit a light knock in normal operation and is audible only at idle speed, with a hot engine (gear selector in park I neutral). However, it may be masked by or mistaken for other noises generated from either injector firing or a malfunctioning valve train as described above. The noise does not affect performance or durability of the part.
VCT phasers may knock at hot idle. It may be heard inside the passenger compartment, or the wheel well area. Some light noise is normal. The engine may require a cold soak overnight for a full diagnosis to effectively be made at hot idle, particularly when a VCT phaser is suspected. The knock is not prevalent at cold temperature.
To test for VCT noise:
1. Place the transmission in park or neutral
2. Bring engine oil temperature to 160°F (71°C) or above as indicated by the scan tool "EOT" PID.
3. Allow engine to idle, and determine if noise is noticeable.
4. Set engine speed to over 1200 RPM (if noise is a VCT knock, the noise should disappear).
5. Return engine speed to idle (verify knock returns).
If the noise intensity is more than a lightly audible knock at hot idle under 1200 RPM at engine operating temperature, replace the cam phaser using the "In-Vehicle Repair" Camshaft Phaser and Sprocket procedure found in the Workshop Manual, Section 303-01
 

TransLAB

Ремонт агрегатов
Партнёр клуба
881
282
Ford Explorer IV
Москва
#48
По ссылке звуки на
lightly audible knock at hot idle under 1200 RPM
ну никак не подходят, кмк. При таких звуках я бы еще проверил систему выпуска, часто звук неисправных фазовращателей путают с подсекающим выпуском по сломанным шпилькам коллектора.
 

Xzibit

Участник
143
10
Moscow
#49
Не знаю, как раз после 1200 rpm стук пропадает, как описано в tsb, ну и собственно при отсоединении фишки соленоида- его вообще нету.
Еще нашел

21574 4.6L 3V/ 5.4L 3V ENGINE TICK/RATTLE FROM VCT 800-1200 RPM - DO NOT ATTEMPT SERVICE
2009-2010 F-150 WITH 4.6L 3V, 2005-2010 F150 WITH 5.4L 3V,2005-2010 MUSTANG WITH 4,6L 3V, 2005-2010 F250, F350 WITH 5.4L3V, 2006-2010 EXPLORER/MOUNTAINEER WITH 4.6L 3V ENGINE, 2007-2010 SPORT TRAC WITH 4.6L 3V ENGINE, AND 2005-2011 EXPEDITIONS AND NAVIGATORS WITH 5.4L 3V ENGINES. SOME CUSTOMERS MAY BE CONCERNED WITH TICK/RATTLE NOISES FROM THE VARIABLE CAM TIMING (VCT) ON LIGHT TIP-IN ACCEL BETWEEN 800-1200 RPM. THIS CONDITION MAY BE MOST NOTICEABLE OPERATING VEHICLE IN CONFINED AREAS SUCH AS A DRIVE-THRU. THE NOISE IS ELIMINATED WHEN VCT SOLENOIDS ARE UNPLUGGED. THIS CONDITION SHOULD BE CONSIDERED A NORMAL CHARACTERISTIC OF THE ENGINE. DO NOT ATTEMPT ENGINE REPAIRS TO CHANGE THIS NORMAL CONDITION. THIS CONDITION DOES NOT AFFECT PERFORMANCE OR DURABILITY OF THE ENGINE.



"ENGINE TICK/RATTLE FROM VCT 800-1200 RPM - DO NOT ATTEMPT SERVICE"
в целом- думаю понятно.
 

Xzibit

Участник
143
10
Moscow
#51
Так, то да:) Но вроде еще никто не жаловался на развалившийся фазовращатель:)
 

TransLAB

Ремонт агрегатов
Партнёр клуба
881
282
Ford Explorer IV
Москва
#52
Но вроде еще никто не жаловался на развалившийся фазовращатель
Жаловались, и случаи не единичны. Даже если совсем не развалится, а просто пружина лопнет, то уже ехать невозможно. То же и к низкому давлению относится - фазовращатель внешне целый, а "машин не едет совсем".
 

leodim1972

Активный участник
Клубная карта
462
30
Ford Expedition 2005
Зеленоград
#55
И на 5w50 стрекочет как прогреется. Маслянный насос новый.
 

VIK-TOR

Участник
84
3
Мурманска
#56
Проверили давление масла. 2 на холостых и 4 при нагрузке. Будем вскрывать клапанные крышки и мерить зазоры в постелях распредвалов.
У кого есть схема питания маслом нашего двигателя? Как оно вообще проходит?
 

monsta

Участник
91
6
Lincoln Navigator 2005
новосибирск
#57
И на 5w50 стрекочет как прогреется. Маслянный насос новый.
Привет ! если можеш выложи звук ,как, стрекочет.Я пол года вникал в звуки (потусторонние)отзывы рекомендации советы форумчан .Но увы не одного дельного .Сейчас всё шепчет!
 

TransLAB

Ремонт агрегатов
Партнёр клуба
881
282
Ford Explorer IV
Москва
#58
У кого есть схема питания маслом нашего двигателя? Как оно вообще проходит?
Схемы под рукой сейчас нет, но из важных моментов - сначала раздается масло в распредвалы ближе к "передним" цилиндрам (1-му и 5-му, соответственно), потом в одну сторону - на соленоид VCT, в другую - на шейки распредвалов ближе к остальным цилиндрам.
 

Sovsem novichok

Участник
67
1
Красноярск
#59
Добрый день всем!
Машина Expedition 2005 г. Eddie Bauer, 5.4 л, 24 клапана.
У меня уже довольно давно такая проблема: стрекочет двигатель, неважно в холодном или прогретом состоянии. На панели горит Check Engine, сканер выдает ошибку P0344 Cam Position Sensor. На авто стоит ГБО.
Ездил на днях на диагностику, сказали нужно менять ГРМ: цепи, гидронатяжители, башмаки, прокладки, сальник, возможно звездочки.
Цену назвали 65 т.р., из них 45 - стоимость запчастей, остальное работа, + 5 т.р. за снятие/установку ГБО. Запчасти оригинал. Работа 2-3 дня.
Хотел узнать, это адекватная цена, особенно на запчасти, мне кажется дороговато.
Нашел на сайте us-parts комплект ГРМ 5,4 L (цепи, натяжители, успокоители, вод.помпа) - 16750 руб., производитель MIZUMO AUTO (США), явно дешевле. Или может посоветуете, где можно купить оригинал подешевле.
По поводу цены работы - адекватно или завышено? Попробовал бы сам проделать эту операцию, но нет опыта и нормальных условий, хотя было бы интересно :)
День добрый!
Скинь видео со звуком гремящих цепей, а то у меня на холодную молчит, а нагреется-как то шум новатор работает, может тоже цепи!
 

Евгений1977

Участник
70
2
Москва
#60
Sovsem novichok,
Уже починили, теперь работает как часы, надеюсь это надолго.
К спецам съезди, они тебе все скажут.