Способ снизить транспортный налог???

usa

Участник
107
0
#41
спсб большое позвоню им
но у меня 2001 года машина наоборот занизили в документах до 268 лс в место 304
но все равно это попадает под 133 рубля в Самаре за 1 лошадь.
36000 налог налом для меня =(

вот подумал, если я с ними свяжусь, то что мне им предложить, какой двигатель вписать в документы? И у какого форда для такого кузова есть двигатель в котором меньше 250 л.с.? чтобы мусора не подкопались.

И есть ли у кого таможенники свои которые могут растоможить машину с меньшими лошадьми?
 

dwalin

The deathless horsie
2 433
69
#42
а) в 2001 году движок 5.4L имел мощность 264 л.с.
бэ) на гаторы других движков не ставилось
цэ) думать надо было раньше, когда машину покупал
дэ) кривых таможенников в этом форуме искать не надо, их здесь нет. за подобные вопросы буду больно бить по голове.
 

usa

Участник
107
0
#43
спсб на этом.
я раньше служил буду искать людей чтобы мощей меньше сделали.
получиться расскажу.
=( и обидно 268 лошадей у меня ууууу
а я всем говорил 304 =( :cry:
 

dwalin

The deathless horsie
2 433
69
#44
движок на 304 л.с. ставился опционально. посмотри под капот, если на кожухе интейка написано "5.4L triton", то 268. если есть слово dohc, то 304.
 

manila

Участник
157
1
Москва
#45
dwalin сказал(а):
движок на 304 л.с. ставился опционально. посмотри под капот, если на кожухе интейка написано "5.4L triton", то 268. если есть слово dohc, то 304.
ИнТек не был опцией, он просто пришел на смену Тритону:

1998-2002 Lincoln Navigator Full Review
Few observers ever expected the Lincoln name to appear on a truck. But there it was in 1998: a full-size Lincoln sport-utility vehicle, similar to the Ford Expedition. Lincoln's SUV differed from the Expedition with unique front and rear styling, extra sound deadening, softer suspension tuning, plus standard leather upholstery and walnut trim. Lincoln also offered front and rear bucket seats with a center console. Even more noticeable than the luxury appointments was the extroverted exterior trim that was ladled onto what was essentially an Expedition underneath. Navigator was available either with rear-wheel drive or Ford's Control Trac 4-wheel-drive system, which could be left engaged on dry pavement. Automatic self-leveling air-ride shock absorbers went at front and rear on 4x4s, but rear-only on 2WD Navigators. Antilock 4-wheel disc brakes were standard either way. A 3-place, third-row bench seat was installed. A 3-place split middle bench was available at no cost, to expand seating capacity from seven to eight. Towing capacity was 8000 pounds--that's right, a hefty four tons. Sole engine was the larger of Expedition's two V8s: a 5.4-liter, rated at 230 horsepower. Navigators got a special post-assembly inspection, plus a 25-mile preshipment road test. Rivals included the GMC Yukon/Denali, Land Rover Range Rover, and Toyota Land Cruiser.
Year to Year Changes
1999 Lincoln Navigator: Like Ford's Expedition, the Navigator gained a new optional adjustable-pedal cluster that could move the accelerator and brake pedals fore and aft. Its setting could be hooked into the newly standard memory system for the driver's seat and door mirrors. Unlike the Expedition, Lincoln's SUV got a power boost as its V8 engine gained 30 horsepower and 20 pound-feet of torque. Early in 1999, that Triton engine gave way to a Lincoln-exclusive "InTech" 5.4-liter V8 with dual overhead cams and four valves per cylinder, producing 300 horsepower and 360 pound-feet of torque. That engine came with electronic shift control for the automatic transmission. Navigator's third-row seat gained built-in rollers to ease removal and installation.
2000 Lincoln Navigator: Front side airbags were installed this year as standard equipment. "Climate-controlled" front seats, with a small fan and heat pump to circulate air, and an onboard navigation system joined the options list. So did Ford's Reverse Sensing System, which used rear-bumper sensors to provide an audible warning as the vehicle approached an obstacle while backing up. Door mirrors were revised, with built-in turn indicators and an available power-fold mechanism. Previously optional, 17-inch wheels became standard. Interiors sported additional wood trim, softer "Nudo" leather upholstery, a redesigned center console with more cupholders, and child-seat anchors for the second and third rows. An automatic parking-brake release and front-seat power lumbar adjustment became standard.
2001 Lincoln Navigator: All Lincolns got free regularly scheduled maintenance for the first three years/36,000 miles starting in 2001. Navigator gained a rear-seat video entertainment package and standard auxiliary rear climate controls.
2002 Lincoln Navigator: There were no significant changes for 2002.
 

manila

Участник
157
1
Москва
#46
usa сказал(а):
спсб на этом.
я раньше служил буду искать людей чтобы мощей меньше сделали.
получиться расскажу.
=( и обидно 268 лошадей у меня ууууу
а я всем говорил 304 =( :cry:
Не расстраивайся, ты правду говорил - у тебя 300 лошадей.
 

dwalin

The deathless horsie
2 433
69
#47
manila, может у гаторов он и не был опцией, я точно не помню. у дишенов точно был опциональным. надо Saamen спросить, он гуру. :)
 

manila

Участник
157
1
Москва
#48
dwalin сказал(а):
manila, может у гаторов он и не был опцией, я точно не помню. у дишенов точно был опциональным. надо Saamen спросить, он гуру. :)
ИнТек стали ставить на второе поколение Экспедишенов. Первое поколение так и шло до конца выпуска с Тритоном увеличенной с 230 до 260 (264) лошадей мощности.
http://consumerguideauto.howstuffworks.com/1997-to-2002-ford-expedition.htm

кусочек инфы из приведенной ссылки:

Powertrain Options and Availability
Expedition buyers have had a choice of two engines: a 4.6-liter V8 that made 215 horsepower, or a 5.4-liter V8 that developed 230 horsepower. The engines got a boost to 240 and 260 horsepower, respectively, for 1999. A 4-speed automatic has been the only transmission available.
 

Saamen

Banned
Banned
4 093
21
#49
dwalin сказал(а):
manila, может у гаторов он и не был опцией, я точно не помню. у дишенов точно был опциональным. надо Saamen спросить, он гуру. :)
внесу немного ясности,у Гаторов не было в опциях, http://www.carsdirect.com/research/...2A0,USB00LIS012A0,USB10LIS012A0,USB20LIS012A0
у Дишенов 1999 года ставили Triton 260 hp,вплоть до 2005 года с 2005 года ставили Triton 300 hp и ставят по сей день http://www.carsdirect.com/research/...2G0,USB40FOS302G0,USB50FOS302E0,USB80FOS302B0
я может не так понял выше нацарапаное,но "InTech" это не название мотора,это название клапанного механизма с двумя распредвалами и 4-мя клапанами на цилиндр а мотор как обзывался Triton так и до сего дня обзывается Triton.
 

manila

Участник
157
1
Москва
#50
Действительно, InTeck был только на Линкольнах, если я правильно понял то, что постом выше нацарапано:

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Modular_engine

http://en.wikipedia.org/wiki/Lincoln_Navigator

из первой ссылки:

4-valve
In 1999, Ford introduced the DOHC 4-valve 5.4 L in the Lincoln Navigator under the Intech moniker. Ford later used DOHC 4-valve 5.4 Ls in the 2000 Mustang SVT Cobra R, the Ford GT supercar, and the Shelby Mustang GT500. The DOHC 4-valve 5.4 L is also used in the Ford Falcon line in Australia under the Boss moniker.


1999-2004 Lincoln Navigator, 4-valve DOHC, 300 hp (224 kW) and 355 lb·ft (481 N·m)