Expedition 1 TSBs и Recalls for '97 Expeditions проверить на реколлы

Vetervox

Активный участник
1 273
4
Москва
#21
Mr.Miller сказал(а):
Open Recalls: 05S28
и что теперь с этим делать то?
и что это вообще значит?
Во-первых, это значит, что Форд или его смежники накосячили при проектировании или слажали при изготовлении. И дефект этот всплыл, а от него может бяка какая-нибудь нехорошая с авто сделаться, причем вплоть до фатальной.
Так, например, в твоем случае (ну и в моем тоже и еще в примерно 5 миллионах авто, отзываемых по реколлу 05S28 (05V388000)) залипание кнопки круиз-контроля может привести к перегреву и вызвать пожар.
Поэтому Форд, чтобы его не засудили и не ободрали как липку, добровольно отзывает (recall) автомобили, имеющие данный дефект, для его бесплатного устранения.
В нашем случае замене подлежит жгут проводов круиз-контроля с плавкими предохранителями.
Во-вторых, что с этим делать.
Звонить одному из дилеров Форда, которые могут обслуживать Expedition. В Москве их всего три: РОЛЬФ, Независимость и ... забыл.
В твоем случае оптимальный вариант позвонить дилеру, у которого машина покупалась изначально. Звонишь и говоришь: "Я по поводу отзывной компании Форда. VIN моего автомобиля такой-то. У меня естьоткрытый реколл 05S28. Запишите меня на устранение дефекта."
Если будешь обращатся в Рольф, обязательно сказажи, чтоб они не забыли эту запчасть заказать (как это с мной вышло). При этом неплохо довести эту мысль не до девушки в колл-центре, а до сервис-инженера, желательно того, на чью смену тебя записали..
В назначенный день и час приезжаешь (Рольф писал сегодня на 11 декабря), ставишь машину к ним в рембокс, они над ней колдуют, потом ты ее забираешь.
Всё, реколл закрыт.
ЗЫ. Эта типа идеальная схема. В моем случае она не сработала как надо. Вот теперь жду второй попытки, 8 ноября с.г.
 

Vetervox

Активный участник
1 273
4
Москва
#22
Итак, конец истории:
Сегодня, 8 ноября 2007 г., на моем автомобиле были проведены работы по устранению дефекта системы круиз-контроля в рамках отзывной кампании 05S28. Работы проводились у официального дилера Форд - компании Рольф.
Технически происходило так:
Подъехал к назначенному часу. Там были уж выписаны приемные документы на мое имя с отметкой о прибытии заказанной запчасти (жгут-проводов круиз-контроля); далее последовало оформление заказ-наряда и вялое, без особой надежды, предложение оплатить работы из своего кармана в объеме 2 900 руб. После категорического отказа и слов про производственный брак и его бесплатное устранение - выписка листка гарантийных работ за счет дядюшки Форда. Далее - "Идите гуляйте, по готовности мы Вам позвоним..."
Продолжительность процедуры около 2 часов, правда, потом еще часа три машину мыли и убирали...
В результате, ВСЕ РАБОТЫ ПРОВЕДЕНЫ БЕСПЛАТНО, как и должно было быть, причем включая мойку и уборку в авто.
После проведения работ, мне продемонстрировали под капотом замененную деталь, т.к. старую мне не отдали. Видимо она (деталь) для отчетности перед фордом им нужна.
Круиз-контроль после всех этих дел исправно работает - сам проверял. Скорость заданную поддерживает - подгазовывает-притормаживает где это надо, кнопок слушается. В общем функционирует на первый взгляд исправно.
Вот такая история. :D
 

D(r)iver

only Ford
1 173
5
#23
Проверил Экспа. 1 открытый реколл
Open Recalls

Recall: 00S47
Description: SWAY BAR LINKS
Дословный перевод: СВЯЗИ БРУСКА ВЛИЯНИЯ :shock:
А кто знает-как это будет по-русски?
 

Vetervox

Активный участник
1 273
4
Москва
#24
D(r)iver сказал(а):
Проверил Экспа. 1 открытый реколл
Open Recalls

Recall: 00S47
Description: SWAY BAR LINKS
Дословный перевод: СВЯЗИ БРУСКА ВЛИЯНИЯ :shock:
А кто знает-как это будет по-русски?
Вообще-то у Эксплореров есть своя веточка форума. :)
Кстати, дословный, а не электронный перевод: соединения (крепления) качающейся (железной) планки (полоски, бруска).
Короче, как я понимаю, речь про передний стабилизатор. По этому реколу должны заменить оба (прав. и лев.) его соединения (крепления).
 

mbnn

Старожил форума
1 127
94
Н.Новгород
#25
Vetervox

у меня ошибка как у тебя
но у меня стоит проблема, в НН дилеры тупые, ну так вот, я конечно могу добиться что бы мне рекол устранили но хотелосьбы понять стоит ли оно того....
если можно опиши точно что именно тебе заменили и где...

а то у меня бывает проблем с круизим... он пропадает и не работает...
 

Vetervox

Активный участник
1 273
4
Москва
#26
mbnn сказал(а):
хотелосьбы понять стоит ли оно того....
Ну, это каждый для себя сам решает... Завод-изготовитель считает эту процедуру необходимой.
mbnn сказал(а):
если можно опиши точно что именно тебе заменили и где...
а то у меня бывает проблем с круизим... он пропадает и не работает...
Для тех кто читает невнимательно, повторю:
по реколлу мне заменили на новый жгут-проводов круиз-контроля с плавкими предохранителями. Под капотом это хорошо видно - новые провода к главному тормозному цилиндру (Brake master cylinder) и блоку управления, чтоб газовать-тормозить.
 

Elena Ford

Участник
135
1
Москва
#27
О!!!А у мну одна рекламация 05S28 :D и я смотрю она помойму у всех присутствует
 

Blinston

Активный участник
1 280
2
#29
В твоем случае оптимальный вариант позвонить дилеру, у которого машина покупалась изначально.
Не понял, а это касаемо только тех машин, которые официально брались в России? Или им по барабану?
 

CodeX

Banned
Banned
6 650
12
#30
дишены не поставлялись официально :)
но реколлы делали. счаз лавочка прикрылась. на старичков :)
т.е. у меня тот же самый реколл висел, теперь уже нет :) протух типа :)
 

Blinston

Активный участник
1 280
2
#31
Ну да, типа после 10 лет - провода сгнивают и отваливаются сами :lol:
 

Elena Ford

Участник
135
1
Москва
#32
:( ыыы,как пилохо,ну и ладно так покатаемсо :p :p :p "танки грязи не бояцо" :p :p :p
 

Vetervox

Активный участник
1 273
4
Москва
#33
2CodeX
Удивительное дело, у тебя рекол сняли,хотя ты его не делал... А меня , сделавшего этот рекол, он до сих пор на форд.ком висит.

2Blinston
Жень, форду пох купил ты машину у дилера здесь или получил в наследство от дедушки в Уганде, рекол выполняется по всему миру...

2Elena Ford
Этот рекол (05S28) не закрыт еще, и если по Вашему вину он пробивается - звоните к дилеру и записывайтесь на его выполнение...
 

CodeX

Banned
Banned
6 650
12
#34
еще раз проверил ради прикола:

Your Vehicle

Vehicle: 1997 Ford Expedition
Open Recalls

Recall: 05S28
Description: PERFORM PRIOR TO VEHICLE DELIVERY: SPEED CONTROL DEACTIVATION SWITCH

гы... один реколл опять висит :) смысл тот же, но называть его стали по другому. не модификация круиза, а его эээ... чик и нету :)

два других:
97S86 AUTOMATIC TRANSMISSION SHIFT CABLE RETENTION
98S14 WHEEL ATTACHMENT - LUG NUTS
чудным образом самоисправились :)
 

CodeX

Banned
Banned
6 650
12
#35
http://www-odi.nhtsa.dot.gov/cars/problems/recalls/recallsearch.cfm

здесь можно получить дополнительный список реколлов от
National Highway Traffic Safety Administration
многие из которых и заставляют форда делать свои реколлы.
до кучи там есть и описание реколла и методы устранения.
для дишенов 97 года список выглядит так:


Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : MAR 02, 2000
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 00V073000 NHTSA Action Number: PE99060
Component: TRAILER HITCHES
Potential Number Of Units Affected : 565800
Summary:
VEHICLE DESCRIPTION: MULTI-PURPOSE VEHICLES. THE TRAILER HITCH ASSEMBLY TO THE FRAME ATTACHING BOLTS COULD LOSE THE CLAMP LOAD.
Consequence:
THE TRAILER HITCH COULD THEN SEPARATE FROM THE VEHICLE.
Remedy:
DEALERS WILL REPLACE THE TRAILER HITCH MOUNTING BOLTS AND NUT PLATES.
Notes:
OWNER NOTIFICATION BEGAN MAY 15, 2000. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : JUN 15, 2000
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 00V168000 NHTSA Action Number: N/A
Component: EXTERIOR LIGHTING
Potential Number Of Units Affected : 20637
Summary:
VEHICLE DESCRIPTION: MINI VANS, LIGHT PICKUP TRUCKS, AND SPORT UTILITY VEHICLES. OFF LEASE CANADIAN VEHICLES EQUIPPED WITH DAYTIME RUNNING LIGHTS WHICH MEET CANADIAN REQUIREMENTS AND NOT THE PHOTOMETRIC REQUIREMENTS OF FMVSS 108, "LAMPS, REFLECTIVE DEVICES, AND ASSOCIATED EQUIPMENT." ACCORDING TO FORD, THE VEHICLES WERE IMPORTED INTO THE U.S. ERRONEOUSLY.
Consequence:
THE LIGHT GIVEN OFF FROM THE DAYTIME RUNNING LIGHTS IS BRIGHTER THAN ALLOWED BY U.S. STANDARDS.
Remedy:
DEALERS WILL BE ADVISED TO DEACTIVATE THE RUNNING LIGHT FUNCTION AND TO COMPLETE ANY OUTSTANDING SAFETY RECALLS ON THESE VEHICLES.
Notes:
OWNER NOTIFICATION BEGAN JULY 19, 2000. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : MAY 23, 2003
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 03V196000 NHTSA Action Number: EA02001
Component: STEERING:GEAR BOX:SHAFT SECTOR
Potential Number Of Units Affected : 171446
Summary:
ON CERTAIN PICKUP TRUCKS AND SPORT UTILITY VEHICLES, IF THE INTERMEDIATE SHAFT YOKE SEPARATES FROM THE STEERING GEAR INPUT SHAFT, THE STEERING SYSTEM BECOMES DISCONNECTED.
Consequence:
THIS COULD RESULT IN LOSS OF STEERING CONTROL, POTENTIALLY RESULTING IN A VEHICLE CRASH WITHOUT WARNING.
Remedy:
DEALERS WILL INSPECT THE STEERING INTERMEDIATE SHAFT YOKE TO DETERMINE IF THE YOKE IS FULLY SEATED ON THE STEERING GEAR INPUT SHAFT. IF THE YOKE IS FULLY SEATED NO SERVICE IS REQUIRED. IF THE YOKE IS NOT FULLY SEATED AND BOLT GROOVE AND SPLINE IS VISIBLE, THE INTERMEDIATE SHAFT AND BOLT WILL BE REPLACED AS WELL AS THE BOLT AT THE STEERING COLUMN CONNECTION. OWNER NOTIFICATION BEGAN ON MAY 30, 2003. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673.
Notes:
FORD RECALL NO. 03S02. CUSTOMERS CAN ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATIONїS AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : SEP 07, 2005
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 05V388000 NHTSA Action Number: EA05005
Component: VEHICLE SPEED CONTROL
Potential Number Of Units Affected : 4500000
Summary:
ON CERTAIN PICKUP TRUCKS AND SPORT UTILITY VEHICLES EQUIPPED WITH SPEED CONTROL, THE SPEED CONTROL DEACTIVATION SWITCH MAY OVERHEAT, SMOKE, OR BURN.
Consequence:
A FIRE AT THE SWITCH COULD OCCUR.
Remedy:
BY LETTER DATED SEPTEMBER 12, 2005, OWNERS WERE INSTRUCTED TO RETURN THEIR VEHICLES TO THEIR DEALERS TO HAVE THE SPEED CONTROL DEACTIVATION SWITCH DISCONNECTED. OWNERS WHO HAVE HAD THEIR SPEED CONTROL DEACTIVATED ARE BEING NOTIFIED THAT PARTS WILL BE AVAILABLE AND ADVISED TO MAKE AN APPOINTMENT TO RECONNECT THE SPEED CONTROL BEGINNING IN FEBRUARY 2006. OWNERS WHO DID NOT HAVE THEIR SPEED CONTROL DEACTIVATED ARE BEING NOTIFIED TO HAVE THEIR SYSTEM REMEDIED BEGINNING IN FEBRUARY 2006. OWNERS ARE URGED TO AVAIL THEMSELVES OF THE FREE DISCONNECT SERVICE AS SOON AS POSSIBLE BECAUSE OF THE SIGNIFICANT RISK OF FIRE. OWNERS MAY CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. (NOTE: ALSO SEE RECALLS 05V017 AND 06V286)
Notes:
FORD RECALL NO. 05S28. CUSTOMERS MAY ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : AAI MOTORSPORTS USA, LLC Mfr's Report Date : JUN 20, 2006
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 06E060000 NHTSA Action Number: N/A
Component: EXTERIOR LIGHTING
Potential Number Of Units Affected : 87745
Summary:
CERTAIN AAI MOTORSPORTS COMBINATION LAMPS SOLD AS REPLACEMENT LAMPS FOR USE ON THE ABOVE LIST PASSENGER VEHICLES. COMBINATION LAMPS NOT EQUIPPED WITH AMBER SIDE REFLECTORS FAIL TO CONFORM WITH THE REQUIREMENTS OF FEDERAL MOTOR VEHICLE SAFETY STANDARD NO. 108, їLAMPS, REFLECTIVE DEVICES, AND ASSOCIATED EQUIPMENT.ї
Consequence:
LACK OF AMBER SIDE REFLECTORS IN THE LAMPS WILL DECREASE LIGHTING VISIBILITY TO OTHER DRIVERS AND MAY POSSIBLY RESULT IN A VEHICLE CRASH
Remedy:
AAI MOTORSPORTS WILL NOTIFY OWNERS AND REPLACE THE LAMPS FREE OF CHARGE. THE RECALL BEGAN ON AUGUST 1, 2006. OWNERS MAY CONTACT AAI MOTORSPORTS AT 909-923-9188.
Notes:
THIS RECALL ONLY PERTAINS TO AAI MOTORSPORTS AFTERMARKET LAMPS AND HAS NO RELATION TO ANY ORIGINAL EQUIPMENT INSTALLED ON THE LISTED PASSENGER VEHICLES. FOR MORE INFORMATION ON THE LAMP MODEL NUMBERS, CLICK ON DOCUMENT SEARCH AND VIEW DOCUMENT TITLED "LAMP MODEL NUMBERS." CUSTOMERS MAY CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATIONїS VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY: 1-800-424-9153); OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : MAXZONE AUTO PARTS CORPORATION Mfr's Report Date : JUL 26, 2006
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 06E067000 NHTSA Action Number: N/A
Component: EXTERIOR LIGHTING:HEADLIGHTS
Potential Number Of Units Affected : 19413
Summary:
CERTAIN MAXZONE HEADLIGHT ASSEMBLIES, DEPO BRAND, P/NOS. 331-1129L-ASN AND 331-1129R-ASN, SOLD FOR USE AS AFTERMARKET EQUIPMENT FOR THE ABOVE LISTED PASSENGER VEHICLES. THESE HEADLAMPS FAIL TO CONFORM TO THE PHOTOMETRIC REQUIREMENTS OF FEDERAL MOTOR VEHICLE SAFETY STANDARD NO. 108, LAMPS, REFLECTIVE DEVICES, AND ASSOCIATED EQUIPMENT.
Consequence:
DECREASED LIGHTING VISIBILITY MAY RESULT IN A VEHICLE CRASH.
Remedy:
MAXZONE WILL NOTIFY OWNERS AND OFFER REIMBURSEMENT FOR ANY NONCOMPLIANT HEADLIGHTS. THE RECALL BEGAN ON JULY 28, 2006. OWNERS MAY CONTACT MAXZONE AT 909-822-3288.
Notes:
THIS RECALL ONLY PERTAINS TO AFTERMARKET REPLACEMENT EQUIPMENT AND HAS NO RELATION TO ANY ORIGINAL EQUIPMENT INSTALLED ON VEHICLES MANUFACTURED BY FORD MOTOR COMPANY. CUSTOMERS MAY CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATIONїS VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY: 1-800-424-9153); OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : EAGLE EYES TRAFFIC INDUSTRIAL CO. LTD Mfr's Report Date : AUG 12, 2008
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 08E053000 NHTSA Action Number: N/A
Component: EXTERIOR LIGHTING:HEADLIGHTS
Potential Number Of Units Affected : 404546
Summary:
EAGLE EYES IS RECALLING 404,546 HEADLAMP ASSEMBLIES OF VARIOUS PART NUMBERS SOLD FOR USE AS AFTERMARKET EQUIPMENT FOR VARIOUS PASSENGER VEHICLES. THESE HEADLAMPS FAIL TO CONFORM TO THE REQUIREMENTS OF FEDERAL MOTOR VEHICLE SAFETY STANDARD NO. 108, "LAMPS, REFLECTIVE DEVICES, AND ASSOCIATED EQUIPMENT." THESE HEADLAMPS DO NOT CONTAIN THE REQUIRED AMBER SIDE REFLECTORS.
Consequence:
DECREASED LIGHTING VISIBILITY MAY RESULT IN A VEHICLE CRASH.
Remedy:
EAGLE EYES WILL NOTIFY OWNERS AND OFFER COMPLIANT REPLACEMENT HEADLAMPS FREE OF CHARGE. THE RECALL IS EXPECTED TO BEGIN DURING SEPTEMBER OR OCTOBER 2008. OWNERS MAY CONTACT EAGLE EYES AT 1-800-568-1098.
Notes:
THIS RECALL ONLY PERTAINS TO AFTERMARKET REPLACEMENT EQUIPMENT AND HAS NO RELATION TO ANY ORIGINAL EQUIPMENT INSTALLED ON VEHICLES PRODUCED BY THE VEHICLE MANUFACTURER. IN ORDER TO DETERMINE IF YOUR AFTERMARKET HEADLAMP ASSEMBLY IS AFFECTED BY THIS NONCOMPLIANCE, PLEASE REVIEW THE LIST OF MODEL NUMBERS PROVIDED TO US BY EAGLE EYES. THE LIST CAN BE FOUND UNDER "DOCUMENT SEARCH" LOCATED AT THE BOTTOM OF YOUR SCREEN. CUSTOMERS MAY CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S VEHICLE SAFETY HOTLINE AT 1-888-327-4236 (TTY: 1-800-424-9153); OR GO TO HTTP://WWW.SAFERCAR.GOV.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : DEC 12, 1996
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 96V252000 NHTSA Action Number: N/A
Component: SUSPENSION:REAR
Potential Number Of Units Affected : 25000
Summary:
THE REAR AXLE TRACK BAR BRACKET CAN SEPARATE FROM THE FRAME DUE TO MISSING WELDS OR INADEQUATE WELD PENETRATION.
Consequence:
IF BOTH BRACKETS SEPARATE, THE REAR AXLE CAN MOVE LATERALLY UNTIL THE TIRES CONTACT EITHER THE FRAME OR THE WHEELHOUSE RESULTING IN EITHER TIRE DAMAGE OR A SIGNIFICANT REDUCTION IN VEHICLE HANDLING PERFORMANCE.
Remedy:
DEALERS WILL INSTALL A TRACK BAR BRACKET REINFORCEMENT KIT AND INSPECTION OF THE AXLE TUBES. THE SUSPECT AXLE TUBES DO NOT HAVE A STAMPED DATE CODE ON THE TUBE. AXLES WITHOUT DATE CODES ON THE TUBES WILL BE REPLACED.
Notes:
OWNER NOTIFICATION: OWNER NOTIFICATION WILL BEGIN JANUARY 20, 1997. NOTE: OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-800-424-9393.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : SEP 30, 1997
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 97V171000 NHTSA Action Number: PE97019
Component: POWER TRAIN:AUTOMATIC TRANSMISSION:GEAR POSITION INDICATION (PRNDL)
Potential Number Of Units Affected : 866000
Summary:
VEHICLE DESCRIPTION: LIGHT DUTY PICKUP TRUCKS AND MULTI-PURPOSE PASSENGER VEHICLES. IF THE AUTOMATIC TRANSMISSION SHIFT CABLE ASSEMBLY WAS NOT FULLY ATTACHED TO THE STEERING COLUMN BRACKET, THE SHIFT CABLE ASSEMBLY CAN COME OUT OF THE BRACKET. THE VEHICLE OPERATOR WOULD THEN NOT BE ABLE TO SHIFT THE TRANSMISSION FROM ONE OF THE DRIVE GEAR POSITIONS INTO THE PARK POSITION EVEN THOUGH THE GEAR SHIFT SELECTOR WOULD INDICATE "PARK."
Consequence:
THE CONDITION WOULD NOT ALLOW A DISENGAGEMENT OF THE TRANSMISSION FROM THE PARK POSITION OR AFFECT PROPER NEUTRAL START SWITCH OPERATION. UNINTENDED VEHICLE MOVEMENT COULD OCCUR IF THE PARKING BRAKE WAS NOT SET.
Remedy:
DEALERS WILL MAKE THE PROPER ATTACHMENT OF THE TRANSMISSION SHIFT CONTROL CABLE TO THE STEERING COLUMN BRACKET AND ADD A TIE STRAP TO THAT CONNECTION.
Notes:
OWNER NOTIFICATION IS EXPECTED TO BEGIN OCTOBER 20, 1997. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-800-424-9393.

Check to Request Research. Submit below.

Make : FORD Model : EXPEDITION Year : 1997
Manufacturer : FORD MOTOR COMPANY Mfr's Report Date : MAY 06, 1998
NHTSA CAMPAIGN ID Number : 98V095000 NHTSA Action Number: EA97027
Component: WHEELS:LUGS/NUTS/BOLTS
Potential Number Of Units Affected : 1520000
Summary:
VEHICLE DESCRIPTION: MULTI-PURPOSE VEHICLES AND LIGHT DUTY PICKUP TRUCKS. THE LUG NUTS ON THESE VEHICLES MAY NOT CREATE SUFFICIENT CLAMP LOAD ALLOWING WHEEL MOVEMENT IN RELATION TO THE HUB/ROTOR MOUNTING SURFACE.
Consequence:
THIS CAN RESULT IN THE LOOSENING OF LUG NUTS, STUD FATIGUE FAILURE, AND THE POTENTIAL FOR A WHEEL SEPARATION FROM THE VEHICLE, INCREASING THE RISK OF A VEHICLE CRASH.
Remedy:
OWNERS OF THESE VEHICLES WILL BE RECEIVING TWO NOTIFICATIONS. THE FIRST NOTIFICATION, WHICH BEGAN IN MAY 1998, WILL PROVIDE AN INTERIM REPAIR PROCEDURE UNTIL PARTS BECOME AVAILABLE. THIS INTERIM PROCEDURE CAN BE COMPLETED BY OWNERS OR THEIR DEALERS. IT SPECIFIES THAT THE LUG NUT TORQUE MUST BE VERIFIED TO BE 100 LBS. THEN THE LUG NUTS NEED TO BE TIGHTENED AN ADDITIONAL 1/8 TO 1/4 TURN MORE. THERE WILL BE A SECOND OWNER NOTIFICATION, WHICH IS EXPECTED TO BEGIN JULY 20, 1998, UNDER WHICH DEALERS WILL INSPECT THE WHEEL STUDS AND REPLACE THE WHEEL LUG NUTS.
Notes:
OWNERS WILL BE RECEIVING TWO NOTIFICATIONS. THE FIRST NOTIFICATION, WHICH BEGAN IN MAY 1998, WILL PROVIDE AN INTERIM REPAIR PROCEDURE. THERE WILL BE A SECOND OWNER NOTIFICATION, WHICH IS EXPECTED TO BEGIN JULY 20, 1998. OWNERS WHO TAKE THEIR VEHICLES TO AN AUTHORIZED DEALER ON AN AGREED UPON SERVICE DATE AND DO NOT RECEIVE THE FREE REMEDY WITHIN A REASONABLE TIME SHOULD CONTACT FORD AT 1-800-392-3673. ALSO CONTACT THE NATIONAL HIGHWAY TRAFFIC SAFETY ADMINISTRATION'S AUTO SAFETY HOTLINE AT 1-888-DASH-2-DOT (1-888-327-4236).
 

stress

Участник
126
2
Ford Expedition 1997
Алматы
#36
2CodeX
Удивительное дело, у тебя рекол сняли,хотя ты его не делал... А меня , сделавшего этот рекол, он до сих пор на форд.ком висит.

2Blinston
Жень, форду пох купил ты машину у дилера здесь или получил в наследство от дедушки в Уганде, рекол выполняется по всему миру...

2Elena Ford
Этот рекол (05S28) не закрыт еще, и если по Вашему вину он пробивается - звоните к дилеру и записывайтесь на его выполнение...
Друзья....Вам бы в Казахстан..да к Форду с этими проблемками..)))
я вот "перекупил" Ford Expedition...и теперь не имею понятия как быть!!!