как отключить штатную сигнализацию?

patriot

Старожил форума
2 008
164
F 150 2006
Днепропетровск
#1
потерялся штатный брелок сигнализации, остался родной ключ, как отключить штатную сигнализацию? Expedition 1998 5,4 спасибо за помощь):shock:
 

Pin

Участник
670
13
Тихвин
#2
А это не сигналка вроде, а только ЦЗ, открыть-закрыть двери. Отключать не надо, просто поставь любую сигналку и все.
 

Тохометр

Участник
207
3
москва
#4
А меня больше интересует можно ли купить пульт и прописать к машине как то и как проверить есть ли сам блок ц.з.
 

FORD-MAN

Активный участник
607
35
Ford Expedition 1998
Moscow
#5
А меня больше интересует можно ли купить пульт и прописать к машине как то и как проверить есть ли сам блок ц.з.
Amazon или Ebay тебе в помощь - пультов тьма и запрограммировать их можно без проблем за 30 секунд,в мануале прописано как.
Вот,например [ame]http://www.amazon.com/Lincoln-Navigator-Keyless-Entry-Remote/dp/B003RWI3XE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1358451724&sr=8-1&keywords=1998+Lincoln+Navigator+fob[/ame]
 

joker666

Старожил форума
1 746
70
Belfort
#7
немного о нашей системе:Anti-Theft —Passive


The passive anti-theft system (PATS) contains the following components:

1.theft indicator
2.encoded ignition key
3.transceiver module
4.instrument cluster
5.powertrain control module (PCM)
6.standard corporate protocol (SCP) communication network

The PATS uses radio frequency identification technology to deter a driveaway theft. Passive means that it does not require any activity from the user. This system is known as SecuriLock® in North America, Safeguard® in the U.K. and PATS in continental Europe. This information can be found in owners literature.

The PATS uses a specially encoded ignition key. Each encoded ignition key contains a permanently installed electronic device called a transponder. Each transponder contains a unique electronic identification code, with over 72 million billion combinations.

Each encoded ignition key must be programmed into the vehicle's instrument cluster (the instrument cluster is also known as a hybrid electronic cluster [HEC]), before it can be used to start the engine. There are special diagnostic procedures outlined in the workshop manual that must be carried out if new encoded ignition keys are to be installed.

The encoded key is larger than a traditional ignition key. The key does not require batteries and should last the life of the vehicle.

The transceiver module communicates with the encoded ignition key. This module is located behind the steering column shroud and contains an antenna connected to a small electronics module. During each vehicle start sequence, the transceiver module reads the encoded ignition key identification code and sends the data to the instrument cluster.

The control functions are contained in the instrument cluster. This module carries out all of the PATS functions such as receiving the identification code from the encoded ignition key and controlling engine enable. The instrument cluster initiates the key interrogation sequence when the vehicle ignition switch is turned to RUN or START.

The PATS uses the PCM to enable or disable the engine. The instrument cluster communicates with the PCM over the SCP network in order to enable engine operation. The instrument cluster and the PCM use sophisticated messages in order to prevent a theft. The instrument cluster and the PCM share security data (when first installed together) that makes them a matched pair. After this security data sharing, these modules will not function in other vehicles. The shared PCM ID is remembered even if the battery is disconnected. The instrument cluster also stores the vehicle's key identification code even if the battery is disconnected. There are special diagnostic procedures outlined in this workshop manual that may be carried out if either a new instrument cluster or PCM needs to be installed.

All elements of PATS must be functional before the engine is allowed to start. If any of the components are not working correctly, the vehicle will not start.

PATS uses a visual theft indicator. This indicator will prove out for three seconds when the ignition switch is turned to RUN or START under normal operation. If there is a PATS problem, this indicator will either flash rapidly or glow steadily (for more than three seconds) when the ignition switch is turned to RUN or START. PATS also "blips" the theft indicator every two seconds at ignition OFF to act as a visual theft deterrent.

The PATS is not compatible with aftermarket remote start systems, which allow the vehicle to be started from outside the vehicle. These systems may reduce the vehicle security level, and also may cause no-start issues. Remote start systems must be removed before investigation of PATS-related no-start issues.
 

FORD-MAN

Активный участник
607
35
Ford Expedition 1998
Moscow
#8
А как можно проверить наличие блока ц.з.?
А что ты там собрался проверять...нажатием кнопки на водительской двери U и L у тебя закрываются и открываются все двери - значит всё в порядке,покупаешь пульт и наслаждаешься дистанционным открыванием и закрыванием дверей ;)
 

Антоныч

Старожил форума
1 527
170
Navigator 2005
Хабаровск
#9
На счет брелка, все верно, в инете полно, особенно e-bay. Только при заказе обрати внимание на кол-во кнопок и их назначение. Где-то читал, что могут быть проблемы с пропиской брелока, если кол-во и назначение кнопок не совпадает.
 

Тохометр

Участник
207
3
москва
#10
ну центральный замок работает! А не подскажите как прописать брелок чегото ищу не найду никак!
 

Антоныч

Старожил форума
1 527
170
Navigator 2005
Хабаровск
#11
Нашел на форуме через поиск http://www.ford-trucks-club.ru/show...EF%F0%EE%EF%E8%F1%E0%F2%FC+%E1%F0%E5%EB%EE%EA. Попробуй, как-то смотрел видео на ютубе прописывали брелок на Навигатор 1 делали все также . Единственный момент, что ключ там вроде 8 а 7 раз (или наоборот)крутили. В принципе машинка сама давала понять, когда входила в режим. Если после процедуры второй брелок не будет видеть, нужно повторить процедуру используя оба брелока
 

Тохометр

Участник
207
3
москва
#12
Спасибо пошел покупать брелок главное корпус без начинки по дешевке не купить!!)))
 

Антоныч

Старожил форума
1 527
170
Navigator 2005
Хабаровск
#13

patriot

Старожил форума
2 008
164
F 150 2006
Днепропетровск
#15
спасибо всем за помощь) так и сделал прописал новые брелки на СТО) приехал спец просканировал сигналку) выдал два брелка) и физкульт привет) все мне обошлось в 564 грн) по поводу закрыть открыть согласен) но ведь машина орала так что сделал музыку погромче пока ехал) и мигал как новогодняя елка) все таки великие доны из рода ГАИ не зря свой хлеб едят) пять раз остановили) и проверили все) заметил еще, что пока едешь до 10 миль в час машина не орет и не мигает)

Добавлено через 1 минуту
так и сделал) спасибо) получилось)