Konkre
Если по ихнему шпрехаешь, то читай.
DIAGNOSTIC MONITOR The diagnostic monitor (located behind passenger-side kick panel) contains a microcomputer, which monitors electrical system components and connections. Diagnostic monitor performs a system self-check of air bag system internal circuits every time ignition switch is turned to RUN position. Monitor also operates AIR BAG warning light during initial system self-check and whenever a system fault is detected. Faults are translated into a Light Flash Code (LFC), which is displayed through flashing of AIR BAG warning light. A LFC is a series of flashes and pauses of the AIR BAG warning light, which represents a 2- digit number and is always displayed at least twice. The diagnostic monitor also communicates through the Data Link Connector (DLC) current and historical Diagnostic Trouble Codes (DTCs). If a system fault exists and AIR BAG warning light is malfunctioning, an audible tone will sound, indicating need for service. Diagnostic monitor can also disarm air bag system if certain faults occur.
Если нет, то на пальцах. Если с подушками проблемы (любые, в том числе если их нет) то блок должен тебе об этом сказать. По этому описанию этот блок стоит именно в районе ног пассажира. Вариантов два - первый - твои пикания, второй - этот блок должен всю информацию передать в центральный комп и у тебя должен загорется не только Airbag, но и Check Eng. Соответственно и там, и там будут коды неисправностей. Если модуль подушек не может что-то починить своими силами, он подушки отключает, чтоб тебя при колдобине не пиз----ло по морде лица.
Выход - отключить разъем, что подключил. Второй вариант- в сервис, проверять и ставить подушки. Последний предпочтительнее, так как может тебе и твоим пассажирам спасти жизнь, но очень затратный. Подушки дело такое, связанное с жизнью. Поэтому простому слесарю их лучше не ставить.