Всем привет! вот так вчера по трассе умер автомат выбило передачу, в коробке шелест, почти все передачи отказались работать ну пару раз задняя вкл. и все теперь ничего нет. вообще расстроен качеством сборки американских машин хотя не так давно считал что такую дуру не возможно сломать, даже не представляю такую проблему на 130 т миль на тойоте. так понимаю гидро-трансформатор накрылся в коробке, посоветуйте купить б\у коробку на ебау, либо ремонт, либо новую. Блин только решил заказывать комп и решать проблему сажевого фильтра, так тут коробка, если кто сможет подскажите чего-нибудь, а то соревнования через 2 недели а форд возит в кузове спорт авто.
С уважением Александр. машину ни куда пригнать не смогу так как она живет в Новороссийске.
Машина стоковая или чипованная? Если чипованная, то с учетом веса 450 автомат долго не проживет. Если стоковая, то очень странно.
Более того, лично я не вижу смысла менять на стоковый автомат, тем более б.у., т.к. будет велика вероятность повторения поломки.
Рекомендую обратится к ребятам из Elite Diesel Engineering, они собирают автоматы в 6 различных комплектациях (Stage). Цены указаны без учета доставки, в комплекте со стоковым гидротрансформатором. Дополнительно можно поставить усиленный гидротрансформатор (+
1000$), глубокий поддон из магниевого сплава (+
315$), усиленный маховик (+
700$) и т.д. Усиленный коробка передач (Stage 3 - 5) не убиваем, переживет автомобиль. Их сайт:
https://www.elitedieselengineering.com/product/14810001/EDE-5R110-Transmission-for-64-Powerstroke/.
Stage 0 (
4000$):
A fully rebuilt transmission to better than OEM specs. Internal modifications for improved reliability. This trans is designed to hold slightly more than an OEM unit.
Stage 1 (
4700$):
Our Heavy Duty Trans. Upgraded Raybestos Clutch material and clutch quantity for greater surface area to allow for better holding power. Kolene steels for resistance to heat and wear. Trans is capable of living at 600+ hp applications. The biggest limiting factor of this transmission is the OEM shafts.
Stage 2 (
5310$):
Our H/D trans with a Billet input shaft and Billet Low/Reverse Hub. Trans is designed for 600+hp applications. Addresses the greatest weak points of the Stage 1 for more reliability.
Stage 3 (
7000$):
Our H/D trans with all our Billet Internals. Billet input shaft, Intermediate Shaft, Overdrive Planetary, and Low/Reverse Hub. This trans is the ultimate setup for daily driven trucks that have good power and are used for towing heavy loads. Designed for reliable use up to 700hp.
Stage 4 (
7575$):
Our Competition designed transmission. Additional clutch quantity over our H/D version as well as more aggressive clutch materials. Includes all our Billet internals. Billet input shaft, Intermediate Shaft, Overdrive Planetary, and Low/Reverse Hub. Designed for the weekend warrior and 800hp outputs.
Stage 5 (
9500$):
The end all of 5R110 transmissions. Even more clutch material than our Stage 4. More aggressive in all areas. Includes all our Billet internals. Billet input shaft, Intermediate Shaft, Overdrive Planetary, and Low/Reverse Hub. Requires custom transmission tuning.