Озадачился заменой цепей, фазеров и прочего на Lincoln Navigator 2007 - покурил форум, заказал набор Ford.
Почитал американские форумы - обнаружил интересную ветку про замену цепей, фазеров и самое главное, одной приблуды от фирмы Livernois
Как я понял, смысл такой - фазеры разбираются, в них устанавливаются специальные штуки - блокираторы (lockout).
Далее, происходит настройка - к OBD разьему подключается специальный тюнер (должен быть всегда подключен потом), заливается в него прошивка специальная и все, проблема с фазерами решена:
This kit is all that you need to take care of that 3 valve noise no matter which phaser that you have!
For trucks with the 4.6/5.4L 3V engine this kit eliminates the most common failure or issue with these engines, the cam phaser. Cam phaser knock on the 4.6/5.4L 3V trucks is a very common problem, one that usually results in eventually failure of the cam phaser due to excessive movement. This causes the pin in the phaser to fracture the housing of the phaser, and in extreme cases the entire assembly can fail and damage the engine.
Adding this kit to a 4.6/5.4L 3V truck will help ensure that your cam phasers don’t suffer premature failure. It will eliminate any knocking noise heard from the front valve cover/timing cover area related to the phasers as well.
These solid lockouts lock the internals of the cam phaser to create a fixed gear with no moving parts and no internal mechanisms to make noise or fail. Simple in design and requiring no special tools to install, our wedge tool increases ease of installation.
Видео установки этой приблуды:
https://youtu.be/SzNVIpD7PGE
Чувак с американского форума, установивший похожий кит пишет:
This is the quietest 3 valve 5.4 I have ever heard. I cannot over emphasize just how quite and smooth my motor runs now.
Типа я никогда не слышал чтобы так тихо работал этот двигатель. И так ровно.
Что скажут уважаемые гуру?
Почитал американские форумы - обнаружил интересную ветку про замену цепей, фазеров и самое главное, одной приблуды от фирмы Livernois
Как я понял, смысл такой - фазеры разбираются, в них устанавливаются специальные штуки - блокираторы (lockout).
Далее, происходит настройка - к OBD разьему подключается специальный тюнер (должен быть всегда подключен потом), заливается в него прошивка специальная и все, проблема с фазерами решена:
This kit is all that you need to take care of that 3 valve noise no matter which phaser that you have!
For trucks with the 4.6/5.4L 3V engine this kit eliminates the most common failure or issue with these engines, the cam phaser. Cam phaser knock on the 4.6/5.4L 3V trucks is a very common problem, one that usually results in eventually failure of the cam phaser due to excessive movement. This causes the pin in the phaser to fracture the housing of the phaser, and in extreme cases the entire assembly can fail and damage the engine.
Adding this kit to a 4.6/5.4L 3V truck will help ensure that your cam phasers don’t suffer premature failure. It will eliminate any knocking noise heard from the front valve cover/timing cover area related to the phasers as well.
These solid lockouts lock the internals of the cam phaser to create a fixed gear with no moving parts and no internal mechanisms to make noise or fail. Simple in design and requiring no special tools to install, our wedge tool increases ease of installation.
Видео установки этой приблуды:
https://youtu.be/SzNVIpD7PGE
Чувак с американского форума, установивший похожий кит пишет:
This is the quietest 3 valve 5.4 I have ever heard. I cannot over emphasize just how quite and smooth my motor runs now.
Типа я никогда не слышал чтобы так тихо работал этот двигатель. И так ровно.
Что скажут уважаемые гуру?
Последнее редактирование модератором: