КАК НАЙТИ НЕИСПРАВНОСТЬ ПО КОДУ

iva

Участник
36
1
ford f 250 2010
мытищи
#1
МОЖЕТ У КОГО ЕСТЬ КАРТА ПОИСКА НЕИСПРАВНОСТЕЙ ПО КОДУ. P1832. U0253.
 

iva

Участник
36
1
ford f 250 2010
мытищи
#3
СПАСИБО. А ЕСТЬ БОЛЕЕ ТОЧНАЯ ИНФА ПО РАСШИФРОВКЕ КОДОВ.
 

karbas

Старожил форума
1 414
305
1999 f350 7.3
Филадельфия
#4
The 99-01 trucks used a GEM to control the relays under the hood that control the t-case motor. Same function (activating the relays and receiving feedback from the t-case position switch) is performed by a different module on the 02 and later trucks.
________
Только так,если не понятно,переведу.Что за колесница?год,ну и мотор на всякий случай.Это по 1832.
По второму коду 0253- Lost Communication With Accessory Protocol Interface Module.Одно вылазит из другого.
 

iva

Участник
36
1
ford f 250 2010
мытищи
#5
Ф 250. 2009г. ДВС 5.4 бензин. Первая ошибка по приводу, вторая по подушкам безопасности.По английски не понимаю.Спасибо.
 

karbas

Старожил форума
1 414
305
1999 f350 7.3
Филадельфия
#6
Поиск в гугле выдал только этот ответ.Первая ошибка по приводу 4×4.Не знаю,как на новых бензинках,но говорит о том,что есть ел.блок,Gem называется,который контролирует реле,которое управляет приводом(моторчиком),расположенным на t.c.(раздатке)
И получает обратный сигнал о положении,в котором находится раздаточная коробка.Эта ошибка может быть одинаковая,как для твоего агрегата,так и для более старых с диз.мотором.(не уверен на все 100)Но если та же,то может быть плохой контакт в разъёме привода(очень часто бывает) сам моторчик,реле,или блок упр.
Пишу и не знаю,машина 4×4 или нет?Инф.не даёшь ведь.
 

iva

Участник
36
1
ford f 250 2010
мытищи
#7
Слушай а где посмотреть моторчик,реле. Что бы проверить все разъемы. привод подключаемый.
 

karbas

Старожил форума
1 414
305
1999 f350 7.3
Филадельфия
#8
Если 4×4,то моторчик переключения должен стоять на самой раз.коробке.Реле вкл.на блоке пред.С 2008 года машинами не знаком,сам их не шупал,поэтому пишу ориентируясь на более старые года.
Но в принципе,должно быть так же,или очень строго-примерно.
 

iva

Участник
36
1
ford f 250 2010
мытищи
#9
Огромное спасибо. А по второй ошибке подскажешь?Я не понимаю где и как все ремонтируются?
 

karbas

Старожил форума
1 414
305
1999 f350 7.3
Филадельфия
#10
Good to know.........
#1
01-05-2012 10:21 PM by RM2738
This is one of those "Good to know" pieces of info. At least it is for me and I thought it was worth sharing.

Ford has many dtc's that can not be pulled with the tunner. Have had mini maxx say no codes and pulled a long list of codes using the ford IDS. Reprogramming also leaves a string of "U" codes that are module to module comunication codes that can not be pulled with the mini maxx. Any time DTC's are cleared a P1000 will be there immediatly even if the H&S product isn't pulling it and remain there untill the PCM has ran long enough to clear it.

U0073 Control Module Communication Bus A Off
U0101 Lost Communication With Transmission Control Module (TCM)
U0121 Lost Communication With The Anti-lock Brake System (ABS) Control Module
U0137 Lost Communication With Trailer Brake Control (TBC) Module
U0151 Lost Communication With Restraints Control Module (RCM)
U0155 Lost Communication With Instrument Panel Cluster (IC) Control Module

These codes in general are ignored for general diagnotics unless it seems relevent to concern present. Multiple U codes generally happen when programing the PCM because it looses communication with the other modules during programing. But other things can cause these codes like low voltage where non essential modules shut down in low voltage conditions. Or high voltage where modules will shut down to protect it in high voltage situations. So a dead battery or a jump start could set U codes but would also be ignored if you are also seeing low or high voltage codes. Now if you are seeing only U codes with no other codes that would logically cause a U code then you start suspecting something else like a module reprogram from the likes of a the programmers that we are running.

Many codes are proprietory to ford software, meaning that only ford software can see these codes. Also the ford software can pull codes from specific modules not just the PCM and TCM like the H&S products. What it comes down to is unless you are going to put a vehicle back to stock and run it a 100+ miles, a dealer can tell if they look hard enough.
Этот код,похоже ошибка по межблочной связи,может появиться и при резком падении напряж.Такие ошибки,с "u"обозначением обычно игнорируются при диагностике ("P"- нормальных ошибок)Вообщем стоит почитать и перевести внимательно.